Chcete se pustit do vlastní kavárny? To je sice drahý a časově nesmírně náročný úkol, který je ale krásný a když vytrváte, může přinést vytoužené ovoce. Pojďme se v dnešním článku podívat na některé z věcí, které je dobré mít před založením kavárny na paměti.
1. Kvalitní káva a skladování
Investovat budete muset nejen do drahého kávovaru, mlýnku na kávu a dalšího potřebného vybavení, ale také do kvalitní kávy. Protože nemá cenu si nic nalhávat, kaváren existuje ve větších městech většinou více a dobrá káva je nedílnou součástí zážitku, který si od vás zákazníci odnesou. Prozkoumejte proto důkladně nabídku a vyberte kávu, která je chutná, čerstvá a ideálně víte něco o jejím původu. Prozkoumat doporučujeme samozřejmě také nabídku naší kávy arabiky z celého světa, kde si můžete vybírat z desítek různých káv, kterou pražíme vždy až v naší holešovické pražírně.
To ale není všechno, jakmile budete kávu mít v kavárně, musíte se o ni náležitě starat a dbát třeba na to, že bude čerstvá a dobře uskladněná. Více o správném skladování jsme pak psali v našem samostatném článku.
2. Spolehlivý personál
Pokud v kavárně nebudete přímo vy, určitě je zapotřebí mít personál, na který se budete moci spolehnout. Jinak totiž riskujete dobré jméno své kavárny. Kromě příjemného vystupování směrem k hostům je samozřejmě důležité, aby personál v kavárně pracoval ekonomicky a nevyhazoval suroviny, které je ještě možné použít. Na druhou stranu ale musíte i vy počítat s tím, že spolehlivý personál je třeba adekvátně platově ohodnotit.
3. Atraktivní nabídka
Při sestavování nabídky je nutné počítat s tím, že ne každý pije kávu a tomu nabídku i uzpůsobit. Samozřejmě, že většina lidí do kaváren chodí s tím, aby si dala kávu, nicméně dostatečně široká nabídka umožní si vybrat každému a netradiční nápoje mohou být důvodem, proč vyzkoušet zrovna váš podnik. Samozřejmostí jsou dnes třeba kvalitní sypané čaje – v naší nabídce najdete i netradiční kousky jako je žlutý čaj, oolong a další. Zvážit ale můžete i méně tradiční produkty jako je chai latte nebo kakao a za zmínku stojí i bezkofeinové nápoje jako je rooibos.
4. Propagace a marketing
Aby vaši kavárnu lidé vůbec našli a měli důvod ji navštívit, je dobré dbát na její propagaci a marketing. Vymýšlejte nové věci, snažte se něčím odlišit od ostatních, lákejte návštěvníky na různé soutěže nebo třeba vytvořte věrnostní systém, kde bude každá desátá káva zdarma.
5. Atmosféra
Poslední bod našeho dnešního článku je nesmírně důležitý a souvisí s tím, jaký zážitek si z vaší kavárny návštěvníci odnesou. Důležité je totiž mít v kavárně dobrou atmosféru, která úzce souvisí jak s kávou (a třeba takovými maličkostmi jako je barva a velikost hrníčků), tak s milým personálem a řadou dalších faktorů. Od věci není vytvořit atypický interiér – někdo sází na květiny, někomu vyhovuje spíše industriální styl. Tak či tak se vám bude hezké prostředí a přátelská atmosféra mnohem lépe propagovat a návštěvníci se k vám pak budou rádi vracet.
Pokud vás tedy vlastní kavárna ještě stále láká, doufáme, že vám dnešní článek pomohl získat další informace, které vám při rozjezdu kavárny pomohou.