Chcete se pustit do vlastní kavárny? Poradíme, na co se zaměřit.

Chcete se pustit do vlastní kavárny? To je sice drahý a časově nesmírně náročný úkol, který je ale krásný a když vytrváte, může přinést vytoužené ovoce. Pojďme se v dnešním článku podívat na některé z věcí, které je dobré mít před založením kavárny na paměti. 

1. Kvalitní káva a skladování

Investovat budete muset nejen do drahého kávovaru, mlýnku na kávu a dalšího potřebného vybavení, ale také do kvalitní kávy. Protože nemá cenu si nic nalhávat, kaváren existuje ve větších městech většinou více a dobrá káva je nedílnou součástí zážitku, který si od vás zákazníci odnesou. Prozkoumejte proto důkladně nabídku a vyberte kávu, která je chutná, čerstvá a ideálně víte něco o jejím původu. Prozkoumat doporučujeme samozřejmě také nabídku naší kávy arabiky z celého světa, kde si můžete vybírat z desítek různých káv, kterou pražíme vždy až v naší holešovické pražírně. 

To ale není všechno, jakmile budete kávu mít v kavárně, musíte se o ni náležitě starat a dbát třeba na to, že bude čerstvá a dobře uskladněná. Více o správném skladování jsme pak psali v našem samostatném článku

vlastní kavárna 1

2. Spolehlivý personál

Pokud v kavárně nebudete přímo vy, určitě je zapotřebí mít personál, na který se budete moci spolehnout. Jinak totiž riskujete dobré jméno své kavárny. Kromě příjemného vystupování směrem k hostům je samozřejmě důležité, aby personál v kavárně pracoval ekonomicky a nevyhazoval suroviny, které je ještě možné použít. Na druhou stranu ale musíte i vy počítat s tím, že spolehlivý personál je třeba adekvátně platově ohodnotit.

3. Atraktivní nabídka 

Při sestavování nabídky je nutné počítat s tím, že ne každý pije kávu a tomu nabídku i uzpůsobit. Samozřejmě, že většina lidí do kaváren chodí s tím, aby si dala kávu, nicméně dostatečně široká nabídka umožní si vybrat každému a netradiční nápoje mohou být důvodem, proč vyzkoušet zrovna váš podnik. Samozřejmostí jsou dnes třeba kvalitní sypané čaje – v naší nabídce najdete i netradiční kousky jako je žlutý čaj, oolong a další. Zvážit ale můžete i méně tradiční produkty jako je chai latte nebo kakao a za zmínku stojí i bezkofeinové nápoje jako je rooibos.

4. Propagace a marketing

Aby vaši kavárnu lidé vůbec našli a měli důvod ji navštívit, je dobré dbát na její propagaci a marketing. Vymýšlejte nové věci, snažte se něčím odlišit od ostatních, lákejte  návštěvníky na různé soutěže nebo třeba vytvořte věrnostní systém, kde bude každá desátá káva zdarma.

vlastní kavárna 2

5. Atmosféra 

Poslední bod našeho dnešního článku je nesmírně důležitý a souvisí s tím, jaký zážitek si z vaší kavárny návštěvníci odnesou. Důležité je totiž mít v kavárně dobrou atmosféru, která úzce souvisí jak s kávou (a třeba takovými maličkostmi jako je barva a velikost hrníčků), tak s milým personálem a řadou dalších faktorů. Od věci není vytvořit atypický interiér – někdo sází na květiny, někomu vyhovuje spíše industriální styl. Tak či tak se vám bude hezké prostředí a přátelská atmosféra mnohem lépe propagovat a návštěvníci se k vám pak budou rádi vracet. 

Pokud vás tedy vlastní kavárna ještě stále láká, doufáme, že vám dnešní článek pomohl získat další informace, které vám při rozjezdu kavárny pomohou.